• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Frysa räntan

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Hej, jag har ett gammalt Halens lån som var på 27 000 kr när jag tog det 2009. räntan är på 29% så när jag betalade av på det så minskade det knappt och 2014 gick det till Intrum. De har varit generösa och låtit mig endast betala 700 kr/mån fram till december. Som sagt är räntan skyhög men idag när jag pratade med dem sa de att om jag skulle klara av att betala 1500 kr/mån så kommer de att frysa räntan. Jag är inte så insatt i sånt men som jag förstod det så skulle det betyda att räntan försvinner fr o m den dagen jag börjar betala 1500 kr (alltså kommer den gamla räntan att finnas kvar men det tillkommer ingen ny). Är inte detta ett väldigt bra erbjudande? Vad säger ni som vet/kan sånt.
Kan tyvärr inte betala mer just nu men känns ändå bra att veta, det kan vara värt att försöka få ihop till en högre månadsbetalning om räntan försvinner.
Det är så mycket nu!!!!!!!!!!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Myra hur länge går de med på att frysa räntan är det tidsbegränsat eller till skulden är återbetald, hur mycket är din totala skuld nu, kapitalbelopp+ränta?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Myra hur länge går de med på att frysa räntan är det tidsbegränsat eller till skulden är återbetald, hur mycket är din totala skuld nu, kapitalbelopp+ränta?
De sa att om jag kan betala 1500/mån ska de frysa räntan tills skulden är återbetald (förutsatt att jag sköter betalningarna). De sa också att skulden är på 30 tusen så jag tolkar det som att det är allt som allt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Alltså inte tidsbegränsad
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det tycker jag verkar vara en bra deal visserligen tar det 20 månader innan det är återbetalt men då är du skuldfri. Klarar du 1500/månad utan problem så tycker jag du ska tacka ja. Så bra att du sitter och ringer för att få bra villkor på dina skulder :)
 
Senast ändrad:

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Jag är inte så insatt i sånt men som jag förstod det så skulle det betyda att räntan försvinner fr o m den dagen jag börjar betala 1500 kr (alltså kommer den gamla räntan att finnas kvar men det tillkommer ingen ny). Är inte detta ett väldigt bra erbjudande? Vad säger ni som vet/kan sånt.

Det innebär bara helt enkelt att räntan stoppas, den fryses. Ingen mer ränta läggs på skulden så länge du följer uppgörelsen. Bryter du uppgörelsen lär all ränta läggas på dock rakt av för all tid som gått. Så det är bra om man vet att man klarar av det.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Klarar inte av en höjd avbetalning just nu tyvärr. Vivus kommer antagligen bara att bevilja 6 mån avbetalning så det lär bli ca 2300/mån. Men ska ta erbjudandet om fryst ränta så fort det går. Jag menar 29% ränta......... Usch!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp